Odpovědi na Vaše dotazy

23.09.2019 13:44
Vážení testovací komisaři,
byli jste osloveni se žádostí o spolupráci formou dotazníku. Níže jsme pro Vás vypracovali odpovědi na Vaše nejčastější dotazy.
 
  •  
  • Malý průkaz pro historická vozidla, která jsou otestována s běžnou černo-bílou registrační značkou, nejlépe po vzoru průkazu FIVA, aby se s ním dalo prokazovat v zahraničí.

DOBRÝ DOTAZ, BUDEME SE TÍM ZABÝVAT A SNAŽIT SE TO VYJEDNAT, ALE JEDNÁ SE ZÁROVEŇ O ZMĚNU LEGISLATIVY.

 

  • Když už testujeme a schvalujeme testování, bylo by dobré všechny testace po odsouhlasení KTK komisemi již brát jako hotové, tudíž pokud by se zavedli elektronické podpisy již by se s testacemi nemuselo tak složitě cestovat, myslím, že by každý uvítal a práce by byla o hodně jednodušší.

TOUTO OTÁZKOU SE CHCEME ZABÝVAT V NÁSLEDNÉ FÁZI ZLEPŠOVÁNÍ IS.

 

  • Vyjednat slevu na emise u dvoutaktních vozidel. Emise u dvoutaktu stoji stejně jako na jiné benzínové auto a technik to jen okoukne, a to je vše.

NENÍ V KOMPETENCI FKHV.

 

  • Pravidla, která se řeknou na školení, či projdou e-mailem jako schválená tak, aby platila a ne, že orgán se vymlouvá, že nemá prováděcí vyhlášku – konkrétně my vadí úlevy na emisích, kdy STK stále toto neřeší všude stejně. To samé platí u pojišťoven, kdy některé stále vyžadují již zrušený malý průkaz (osvědčení) testovaného vozidla na bílých značkách a nejde jim to vysvětlit. Bohužel v těchto situacích nemám žádný vytištěný argument v ruce.

LEGISLATIVNÍ PŘEDPISY ZNOVU DÁME NA WEBOVÉ STRÁNKY FKHV. KONTROLA JEJICH DODRŽOVÁNÍ NA STK A RM NENÍ V KOMPETENCI FKHV.

 

  • Zjednodušení cesty při osvobození eko poplatku, kterou by mohl provádět každý registr motorových vozidel, a nejen vyhrazená pracoviště.
  • Aby nebylo nutné chodit na místně příslušné útvary, ale kamkoli jako registr vozidel. Ušetřilo by se i za výměnu značek při převodu.

JEDNÁ SE O HISTORICKÉ VOZIDLO, TUDÍŽ TO MUSÍ VYŘIZOVAT REGISTR HISTORICKÝCH VOZIDEL.

 

  • Konečně vyřešit problémy okolo emisí u hist. vozidel na běžných RZ, aby majitel vozidla nemusel obíhat mezi SME. testovací komisí a magistrátem místně příslušného úřadu. Vyjednat s MD ČR, aby jimi vydávaná legislativa počítala s tím, že ne všechna vozidla mají 17místné VIN a že na STK může přijet i starší vozidlo, než je Škoda 136 Favorit z roku 1989. Někdy mám pocit, že tvůrci předpisů pro STK s tímto vůbec nepočítali.

BUDE PROJEDNÁNO NA MD.

 

  • Aby nejezdily veteráni na LPG.

BUDEME SE ZABÝVAT PROVOZEM VETERÁNŮ NA LPG, ALE Z HLEDISKA BEZPEČNOSTI TO TK NEDOPORUČUJE.

 

  • Dal bych min. 40 let na veteránské testace.

NELZE, JE UPRAVENO PŘEDPISY FIVA.

 

  • Prodloužení doby platnosti STK pro vozidla s platnou klubovou testací na 4 roky – jako je to u motocyklů (důvod sezonní používání těchto strojů).

NELZE, JE DÁNO LEGISLATIVOU.

 

  • Osvobození vozidel nad 3,5 tuny od mýtného poplatku.

SNAŽÍME SE O TO PRŮBĚŽNĚ, LEČ ZATÍM BEZ KLADNÉ ODEZVY Z MD.

 

  • Např. výjimku ze zákazu jízdy některých vozidel o víkendu a prázdninách na silnicích 1. třídy. Léta požadováno, zda o tom někdo někdy jednal se státem – byť s negativním výsledkem, to se veteránista nikdy nedozví.

BUDE PROJEDNÁNO NA MD.

 

  • Důležité pro zachování historie je změnit velikosti registrační značky, na původní velikosti dané konstrukcí vozidel, např. ČZ 501 má zakrytou odrazku zeleným RČ, Jawa 50, Tatra, ČZ 125 a 150 B a mnoho dalších motocyklů. Na Jaguar E nejde RČ dopředu vůbec namontovat, stejně jsou na tom Alfi Romeo a mnoho dalších. Největší výsměch logiky je umístění RZ používané na nákladní vleky  na přívěsný vozík Pav za motocykl.

BÝVALÉ MALÉ RZ MD ZRUŠILO A NEPLÁNUJE JE ZNOVU ZAVÁDĚT.

 

  • Technické prohlídky mladých výkonných i 100 kW výkonů a rychlostí přes 200 km/hod motocyklů na STK jsou 4 roky, prodlužování veteránů s výkony 5 až 15 koní, rychlostí do 100 km a najetím průměrně 100 km za rok jsou dva

NELZE, JE DÁNO LEGISLATIVOU.

 

  • Mýto na nákladní vozidla, nic nepřevážím a ani nic nevyrábím, celý rok šetřím na naftu a pak si jednou povozím zadek na nějakou akci, a ještě platit za silnici?

BUDE PROJEDNÁNO NA MD.

 

  • Vyjasnit – jaký formulář je pro opakovanou testaci

JEDNOTNÉ FORMULÁŘE JSOU V IS FKHV, KDE BUDE OD LEDNA TAKÉ FUNKČNÍ PRODLUŽOVÁNÍ.

 

  • Zajistit lustrace před testováním.

DĚKUJEME ZA TENTO DOTAZ, BUDEME ŘEŠIT NA MD.

 

  • na každé STK proškolení jednoho technika pro veteránskou agendu a 2 dny v měsíci garantovat přítomnost tohoto technika na STK Každý z nás si rád počká než se potýkat s částečnou nebo úplnou neznalostí veteránských specifik.

PROŠKOLENÍ TECHNIKA NA STK NENÍ V KOMPETENCI FKHV.

 

  • Platnost testování pro moto a traktory, přívěsy na 4 roky – jako při stk. Platnost testování do posledního května, jako dřív.

NELZE, JE DÁNO LEGISLATIVOU.

 

  • Na stanice STK a emise dávat pro celou ČR jednotné instrukce. Na každé platí v reálu něco jiného.

BUDE PROJEDNÁNO MD, JE TO V JEJICH KOMPETENCI.

 

  • Konkrétní seznam úlev na STK pro historická vozidla nejlépe vztaženo k roku výroby vozidla. (skupina úlev pro vybavení vozidla, zjištěné či naměřené hodnoty, pro konkrétní roky výroby od – do podle tehdejších platných zákonů a předpisů, samozřejmě pokud nejde třeba o zcela chybějící osvětlení vozidla) "

BUDE AKTUALIZOVÁNO NA WEBOVÝCH STRÁNKÁCH FKHV.

 

  • Na STK emise neměří, ale vybírají poplatek v plné výši.

BUDE PROJEDNÁNO NA MD.

 

  • Snížit počet testovacích komisí.

JE TO SNAHOU FKHV A TO I Z DŮVODU, ŽE NĚKTERÉ KOMISE NEFUNGUJÍ, NETESTUJÍ, A PŘITOM ZA NĚ FKHV PLATÍ ŠKOLENÍ.

 

  • Chtěl bych zjednodušit žádost o testování. Proč se řeší technické celky? Jaké jsou brzdy atd.?

ZJEDNODUŠENÍ BYLO PROVEDENO ZAVEDENÍM INFORMAČNÍHO SYSTÉMU FKHV, KTERÝ SE NEUSTÁLE ZDOKONALUJE.

 

  • Pokud nezačnete lépe a s plnou vážností komunikovat se spolky, nemůžete se divit, že se jednotliví veteránisté obracejí na MDČR přímo – prostřednictvím např. stížností. Tam je jasný postup řešení i s termíny a státní úředník je povinen konat.

KOMUNIKACE SE SPOLKY JE PŘEDEVŠÍM ZODPOVĚDNOSTÍ KAŽDÉHO PREZIDENTA SPOLKU, KTERÝ SE PRAVIDELNĚ ÚČASTNÍ PREZIDIA FKHV ČR.

 

  • Propagovat renovace veteránů i mezi učňovskou mládeží, na strojírenských školách, pěstovat mládeži hrdost na techniku, kterou vytvořili naši předci. Zlevňovat a zjednodušovat administrativu kolem veteránů. Aby měli možnost se zapojit u mladí do renovací. jinak za pár let bude veteránské hnutí výsadou důchodců s milionovými konty. Kdo pak bude jezdit na pohár federace?

JEDNA Z NÁPLNÍ ČINNOSTI KULTURNÍ KOMISE FKHV ČR.

 

  • Osobně si myslím, že až bude plně funkční elektronický systém testování, bylo by třeba přepracovat web FKHV, protože ten je značně zastaralý, nepřehledný a naprosto chaotický.

AKTUALIZACE INTERNETOVÝCH STRÁNEK JE V PLÁNU.

 

  • Více informací o jednáních na MD (kolují různé fámy a komisaři KLTK je nemůžou uvést na pravou míru)

INFORMACE JSOU PRAVIDELNĚ ROZESÍLÁNY MEZI TESTOVACÍ KOMISAŘE ČI ZVEŘEJŇOVÁNY NA WEBOVÉ STRÁNKY FKHV.

 

 

Kontakt
 
Sekretariát FKHV
 
Vedoucí sekretariátu
 
Technická komise FKHV
technicka.komise@fkhv.cz